Peter Erskine @petererskine
(B) Corcheas up-beats, I 9023
(B) 8th-note up-beats, I
Peter Erskine @petererskine
El sonido de las baquetas en tu Kit 9019 (Español / English)
Yo quiero volver a revisar la idea anterior, sobre la relacion paralela que tiene tu baqueta respecto al resto de tu drumkit. Escucha el sonido que tiene mis baquetas con este otro angulo, cuando yo toco los parches o los platos .... Y ahora, paralelo..... Es una diferencia grande, el sonido de tu instrumento mejora, cada uno de los elementos de nuestra bateria..... ahora la manera paralela.
English version:
Stick relationship to drumset & tone 9019
I want to revisit this idea, one more time, about the stick having a kind of parallel orientation or relationship to the different parts of the drumkit. Listen to the tone when I play either the drumhead or the cymbals with an angle or kind of a glancing blow.... And now, parallel..... It's a big difference, you get much more sound out of your instrument, your drums and your cymbals by having the stick strike each element of the kit in this more...... parallel manner.
Peter Erskine @petererskine
Acentos en el plato (Ride) 9018 (Español / English)
La manera que de escoger como tocar el Ride, depende completamente de ti. Yo considero, que en la música de Jazz, tu articulación de la mano derecha puede convertirse en la firma personal de cada Baterista. Y de hecho, esto es lo que hará que tu Banda responda favorablemente a nuestro trabajo, porque el resto de los musicos tienen una idea muy clara de cómo tu estas subdividiendo los ritmos. Entretanto, este movimiento básico que yo te he mostrado, tanto en las subdivisiones, como en las Corcheas de Swang te permitira acentuar cualquier golpe que te guste. Tu puedes acentuar las Corcheas..... o puedes acentuar en el 2º y 4º tiempo del compas do.... El acercamiento básico es el mismo, claro con el volumen aumentado, si la velocidad necesita, usted se encontrará moviendo alrededor un poco más y en general, yo diría esto: con tal de que usted no esté hiriendo que después de que usted ha jugado, entonces su cuerpo tiene los instintos bastante buenos en ayudar que usted consiguiera el tipo de ritmo que usted quiere.
English version:
Accents within the ride pattern 9018
Now the manner, that you choose to play the ride cymbal, is completely up to you. I consider, especially in Jazz music, the phrasing and articulation of the right hand to be every drummer's personal signature. And indeed, this is what will make a whole band respond favourably to what we are doing, because they get a very clear idea of how we are subdividing rhythms. Meanwhile, this basic motion that I have shown you, in that the subdivisions, these swang eighth notes are leading into each quarter note, this also allows you to still accent the beat any way you like. You can do it with the quarter note emphasis or approach..... or you can accent on beats two and four.... The basic approach is the same, of course with increased volume, if velocity needs, you will find yourself moving around a little bit more and in general, I would say this : as long as you are not hurting after you have played, then your body has pretty good instincts on helping you to get the kind of rhythm that you want.
Peter Erskine @petererskine
Concepto de Swing 9017 (Español / English)
Ok, ahora que ya hemos explorado el pulso con Negras en el Plato (Ride), cuando agregamos la subdivisión de Tresillos o "Swang" , quiero que veas que el movimiento basico en el brazo no cambia, Fijate, estoy tocando Corcheas........Entonces yo aplico el patron de Swing o la subdivision, te aviso que el movimiento de brazo no cambia.... En otros términos, cada uno de estos patrones de Corcheas "Swang" o subdivisiones que yo estoy tocando no muevo mi brazo para articular el Ding, el ding, en otros términos, yo no hago esto..... Más bien, lo hago así.....
English version:
8th-note arm motion for Swing 9017
Ok, so we have explored the quarter note pulse on the ride cymbal, as we add the subdivision, the triplet or swang eighth note, the thing I want to show you here is that the basic arm motion does not really change, so if I am playing a quarter note.... And then I add the swing pattern or the subdivision, notice that the arm motion really doesn't change..... In other words, each of these swang eighth notes or subdivisions that I am playing, leads into the next quarter note and I don't move my arm to articulate the Ding, ding, ding rhythm, in other words, I don't do this.....Rather, it is like this.....
Peter Erskine @petererskine
"Elementos esenciales para tu batería" comentario 9132 (Español / English)
Los temas que toco aqui en la Virtual Drummer School son temas que estan en mis libros de Alfred Music, en todos ellos encontraras estos temas con y sin la bateria, para que puedas trabajar y disfrutar con ellos. Estos libros se llaman "Drumset Esencials Volumen, 1, 2, & 3" cada libro tiene su propio CD, algunos temas con cuarteto, otros con mi Trío y otros con Big Band . En ellos tienes la oportunidad de tocar con musicos de gran nivel y variedad de musicas. Es sin duda una de las obras con mas musicas de este tipo que yo ha visto en mi vida. Podras trabajar en tu casa con todo este material, escuchando mi trabajo y aplicando tus ideas a todos estos temas. Te aconsejo que los utilices para analizar tu trabajo grabandote una y otra vez para ver cual es tu manera de tocar y como la utilizas tocando con los diferentes grupos. En todos los temas se han utilizado musicos en directo nada de secuenciadores. Todo ello lo hemos grabado con la grabadora Yamaha AW4416 así como los CD de los libros "Drumset Esenciales".
English version:
"Drumset Essentials" & play-along commentary
The chapters here at the Virtual Drummer School where you can hear me playing along with the band, well it's a virtual band and all these tracks come from the CDs that are included with the drumbooks that I have just written and that are published by Alfred Music. These books are called "Drumset Essentials" Volume, 1, 2, & 3 and each book has its play along CD, some of the tunes are Quartets, some of the tunes are with my piano Trio and some of them with a Big Band. And I think that these give you a unique opportunity to play some music that has great variety and also, I think it's a kind of a cut above a lot of the Play along stuff that I've heard. You can , of course, do this with just a CD player at home but you might want to invest in these new digital recording devices . Recording yourself is one of the best thing you can do. You listen back, you hear what works , what doesn't. Everyone plays with the best of intentions but the play back is kind of the moment of truth and by being able to record yourself with these play alongs and then listen to the drums alone and so on, you can really get a good idea of how your playing is working with the band. There is no substitue for playing with real musicians however, but I am glad that for these purposes we have the use of the Yamaha AW4416 digital recording device as well as the CDs from the "Drumset Essentials" books.